Veel Gestelde Vragen

Kan ik thelocalGym gebruiken?
Ja dat kan! Volgens de richtlijnen van het RIVM zijn de deuren niet geopend. We hanteren het keurmerk “Veilig Sporten” van de branche organisatie NL Actief. Wanner we weer open mogen, hanteren de normale openingstijden en zijn weer 7 dagen per week binnen geopend.

Welke mogelijkheden zijn er op dit moment?
We bieden alle clubleden en hun gezin de faciliteiten van GymVIP thuisfitness, FitSnacks TV on-demand lessen, live groepslessen met onze eigen trainers via Facebook LocalsLive, LocalCoaching op afspraak met je trainer, LocalWalking, LocalRunning en GymVIP voedingsadvisering. Dit alles is inbegrepen in het lidmaatschap voor alle locals. Behandelingen fysiotherapie worden op afspraak verzorgd en personal training wordt buiten 1:1 gegeven.

Wat hebben jullie aan maatregelen genomen als de club de deuren open heeft?
We hebben organisatorisch, praktische en hygiënische voorzorgsmaatregelen getroffen in lijn met de richtlijnen vanuit de overheid. Denk hierbij aan reserveren vooraf, gecontroleerde en gemaximeerde toegang clubleden, social distancing in de club, extra ventilatie en hygiene maatregelen.

Moet ik elk clubbezoek reserveren als de club open is?
Ja. Voor zowel fitness als ook les-activiteiten dient vooraf gereserveerd te worden via de club app Sportivity. Zo weten we hoeveel en wie er in de leszalen zijn op dezelfde tijd. Alle clubbezoeken zijn geregistreerd zodat contact onderzoek mogelijk is wanneer de situatie hierom vraagt.

Zijn de medewerkers getraind?
Alle teamleden zijn volledig op de hoogte van de richtlijnen en maatregelen. Ze helpen je om je zo prettig mogelijk te laten trainen in de club. Elk clublid is zelf verantwoordelijk voor zijn gedrag. We spreken elkaar aan op onjuist gedrag zoals we dat altijd al doen bij ‘de local’. #samenblijvenwefit

Is het toilet te gebruiken als de club open is?
Ja

Zijn de kleedkamer en douche te gebruiken wanneer de club open is?
Nee, deze zijn tijdelijk gesloten. Je spullen kun veilig je opbergen in de lockers.

Kan ik meedoen aan binnen groepslessen?
Ja, we hebben het aantal werkplekken in de leszaal verminderd en aangegeven zodat we lesgeven volgens de richtlijnen van het RIVM. Je reserveert vooraf je les in de club app Sportivity.

Kan ik koffie, thee en water drinken in de club?
Neem een eigen bidon mee voor water. Koffie en thee kan zelf gepakt worden om direct mee naar huis te nemen. De club lounge is tijdelijk gesloten.

Gaan de buitenactiviteiten door?
Op dit moment bieden we geen buitenprogramma aan.

Gaat de digitale begeleiding met GymVIP door?
Jazeker! thelocalGym is innovatief en loopt voorop. Naast de gezellige en persoonlijke aandacht in de club, blijven we je graag digitaal ondersteunen op alle andere momenten van de week. Zowel op maat gemaakte fitnessondersteuning en voedingsbegeleiding blijven tot de mogelijkheden behoren.